Sony A8/A8H recenzija (KD-65A8): besprijekorna OLED TV slika i odličan ugrađeni zvuk

Zašto možete vjerovati T3 Naši stručni recenzenti provode sate testirajući i uspoređujući proizvode i usluge kako biste mogli odabrati najbolje za sebe. Saznajte više o tome kako testiramo.

Dobijte T3 newsletter!

Sve najbolje značajke, vijesti, savjeti i sjajne ponude koje će vam pomoći da živite bolji život uz pomoć tehnologije

Hvala što ste se prijavili na T3. Uskoro ćete dobiti e-poruku za potvrdu.

Došlo je do problema. Molimo osvježite stranicu i pokušajte ponovno.

Slanjem svojih podataka pristajete na Uvjeti korištenja i Politika privatnosti i imaju 16 ili više godina.

U ovoj recenziji Sony A8/A8H, gledamo najjeftiniji OLED TV iz Sonyjeve serije TV-a za 2020., iako svakako nije jeftin u smislu rezanja uglova – nismo sigurni bi li Sonyjev TV odjel znao kako to učiniti ako htio. To je jedan od

najbolji OLED televizori dostupan upravo sada, kao i neupitno jedan od najbolji televizori općenito, i ostaje tako čak iu 2021. – njegova zamjena, Sony A90J, sada stiže, ali to znači da je Sony A8/A8H imao neka velika sniženja cijena od lansiranja.

Razlog zašto spominjemo i Sony A8 i A8H je taj što se na različitim lokacijama nazivaju različito – to je A8 u Ujedinjenom Kraljevstvu, a A8H u SAD-u i Australiji.

Budući da je LG već postavio ljestvicu prilično visoko kada je riječ o OLED televizorima LG CX iz 2020. godine i potpuno novi LG C1, Sony A8/A8H ima vruću konkurenciju. Ipak, na sreću, njegova jedinstvena Sony obrada i Acoustic Surface Audio sustav učinili su ga dovoljno dobrim i dovoljno drugačijim da više nego ostavi traga u okrutnom svijetu najbolji televizori od 55 inča i najbolji 65-inčni televizori.

Budući da je riječ o OLED TV-u, njegovi pikseli stvaraju vlastitu svjetlost, umjesto LCD/QLED sustava koji koristi jarko pozadinsko osvjetljenje iza piksela kako bi se osiguralo stvarno svjetlo. To znači da mogu pojedinačno kontrolirati svoju svjetlinu, dajući vam oštre kontraste između svjetla i tame baš kao u stvarnom svijetu, bez svjetla koje se prelijeva u crno, što je standardna značajka pozadinskog osvjetljenja televizori.

OLED protiv QLED-a: objašnjene tehnologije i koja je najbolja za vas?

Naravno, postoji nekoliko nedostataka, ali oni više imaju veze s preferencijama nego s problemima sam televizor – provest ćemo vas kroz njih u ovoj recenziji Sony A8/A8H i objasniti zašto toliko volimo njegove slike mnogo. Za recenziju smo pogledali verziju od 65 inča.

Sony A8 recenzija

(Slika: Sony)

Sony A8 recenzija: cijena, datum izlaska i karakteristike

A8 je bio Sonyjev početni OLED TV za 2020., poznat kao A8H u SAD-u, a pušten je u prodaju u svibnju 2020.

Postoje dvije veličine: 55-inčni Sony KD-55A8 lansiran po 1799£/Sony XBR-55A8H 1899$; 65-inčni Sony KD-65A8 bio je 2799£/Sony XBR-65A8H 2799$. Međutim, cijene su se znatno smanjile od lansiranja, čineći A8 konkurentnim modelima srednje klase, iako je sveukupno još uvijek prilično visok. Najnovije cijene možete pronaći u nastavku.

Ove cijene razumno stavljaju ove modele u rang s LG CX ekvivalentnim veličinama, a ako planirate kupiti OLED TV, svakako biste trebali pogledati naš LG CX recenzija, jer je to primarni konkurent ovom Sonyju.

A8 pokreće procesor X1 Ultimate koji ima svakakve trikove u rukavu. Za početak, koristi se ogromnom dvostrukom bazom podataka naučenih atributa slike kako bi identificirao vrstu izvora koji gledate i primijenio najbolje postavke slike u skladu s tim. Ovo je osobito važno kada se radi o povećanju sub-4K izvora na izvornu 4K razlučivost zaslona.

Također koristi sustav Super Bit Mapping za uklanjanje pruga u boji s HDR izvora i tehnologiju X-Motion Clarity (dostupnu kroz postavku 'Clearness') koja može ubaciti djelomične crne okvire u feed slike kako bi pružio kinematografski izgled pokreta bez ugrožavanja svjetline koliko i normalne tehnike umetanja crnog okvira čini. Ovo prati Sonyjevu tipičniju, ali uvijek impresivnu tehnologiju interpolacije okvira MotionFlow.

U međuvremenu, Sony je toliko uvjeren u sposobnost X1 Ultimate pretvaranja izvora standardnog dinamičkog raspona u visoki dinamički raspon da primjenjuje obradu prema zadanim postavkama, bez mogućnosti da je isključite, na živopisnu, standardnu ​​i kino sliku televizora unaprijed postavljene postavke.

Tu je i takozvani Pixel Contrast Booster koji povećava svjetlinu intenzivnih elemenata slike u cijelom spektru boja kako bi se dobila 'svjetlija' slika bogatija kontrastom. Konačno, X1 Ultimate radi sa Sonyjevom Triluminos tehnologijom za poboljšanje profinjenosti i raspona boja.

Pametne značajke A8 izgrađene su na platformi Android 9.0. To omogućuje pristup mnoštvu najvažnijih platformi za streaming videa – Disney+, Netflix, Amazon Prime Video, Rakuten, YouTube i tako dalje. Jedini značajan propust u ovom trenutku je Apple TV aplikacija.

Također, budući da Android i dalje ima slijepu točku kada su u pitanju neke britanske usluge nadoknade, Sony je dodao YouView pametnoj ponudi A8. Ovo okuplja sve glavne usluge nadoknade i predstavlja ih u praktičnom formatu elektroničkog programskog vodiča.

A8 podržava Dolby Vision i HLG HDR formate povrh industrijskog standardnog HDR10 sustava. Ipak, ne podržava HDR10+ format koji se pojavio kao alternativa Dolby Visionu.

Iako je HDR10+ sadržaj mnogo rjeđi od Dolby Vision sadržaja, postoji nekoliko 4K Blu-raya koji ga pružaju, a dostupan je sa svim HDR sadržajima Amazon Prime Videoa. Dakle, iako Sony tvrdi da može isporučiti rezultate usporedive s HDR10+ korištenjem vlastite obrade, to bi i učinio bilo bi lijepo vidjeti kako se Sony pridružuje Panasonicu i Philipsu u dodavanju HDR10+ HDR podršci svojih televizora u budućnosti godine.

Ipak, 65A8 je dobio službeni IMAX Enhanced certifikat. Što znači da je njegova kvaliteta slike službeno odobrena kao sposobna zadovoljiti dodatnu kvalitetu slike za koju IMAX tvrdi da je dostupna iz sadržaja savladanog korištenjem vlastitih vlasničkih tehnika. IMAX Enhanced sadržaj ograničen je na nekoliko Sony 4K Blu-ray i Rakuten streamova u Ujedinjenom Kraljevstvu, ali obično daje impresivne rezultate.

A8 također ima Netflix Calibrated mod koji aktivira postavku slike koja je što je moguće sličnija look koji Netflix koristi kada svladava izvorni sadržaj Netflixa, tako da te stvari gledate s punom umjetničkom namjerom.

Nema podrške, međutim, za nove opcije Filmmaker Mode ili Dolby Vision IQ koje se počinju pojavljivati ​​na nekim televizorima. Bivši, nastao u u kombinaciji sa filmskom zajednicom, u biti isključuje većinu značajki obrade televizora kako bi pružio "autentičniji" slika. Potonji dodaje kompenzaciju sobnog svjetla načinu na koji se prikazuju Dolby Vision slike. Međutim, nisam u potpunosti uvjeren da je prvo potrebno, a Sony nudi vlastitu novu inteligentnu značajku optimizacije ambijenta koja pomaže slikama da zadrže svoj dojam u svijetlim prostorijama.

Priključci A8 uključuju četiri HDMI-ja i tri USB-a. Međutim, niti jedan HDMI ne podržava 40Gbps ili više brzine prijenosa podataka koje su vam potrebne za uživanje u 4K/120fps HDR slikama koje očekujemo od PlayStation 5 i Xbox serija X. Ne postoji ni podrška za promjenjive stope osvježavanja ili značajku automatskog načina niske latencije, pri čemu Konzola može javiti TV-u kada prima izvor igre i prilagoditi postavke slike prema tome. Za one koji se vesele sljedećoj generaciji, sami ovi propusti čine LG CX boljim izborom, jer ih sve podržava – zato smo ga odabrali kao najbolji TV za igrice.

Jedina napredna značajka koju podržava HDMIs 65A8 je eARC tehnologija, koja omogućuje TV prijenos nekomprimiran zvuk visokih performansi – uključujući Dolby Atmos – izlazi preko HDMI priključka na odgovarajuće opremljene zvučne trake i AV prijemnici.

Možemo završiti ovaj pregled značajki A8 s još nekoliko audio dodataka. Prvo, stvara svoj zvuk pomoću pokretača za vibriranje vlastitog zaslona. To mu pomaže u isporuci velikog zvuka koji projicira prema naprijed koji također može pratiti lokaciju na slici odakle bi određeni zvukovi trebali dolaziti.

Drugo, set nosi Dolby Atmos dekodiranje. Iako sa samo 2.2 konfiguracijom zvučnika za igranje (dva glavna zvučnika i dva subwoofera), bilo koja Atmos vezana visina, bočna ili efekti stražnjeg kanala koje set može isporučiti morat će se osigurati obradom virtualnog zvučnog kanala, a ne stvarnim usmjeravanjem zvuk.

Sony A8 recenzija oled televizora

(Slika: Sony)

Sony A8 recenzija: kvaliteta slike

Od samog početka, slike modela A8/A8H odišu klasom. Mračne scene, za početak, izgledaju ništa manje nego besprijekorno. Sposobnost OLED-a da isporuči duboke čiste crne boje (jer, za razliku od LCD-a, svaki piksel stvara svoje vlastito svjetlo) u potpunosti je iskorištena, ne ostavljajući ni natruhe sive da lebde čak ni iznad najmračnijih tamnih kutova.

Izvedba razine crne također je krajnje dosljedna. Što se tiče njegove ujednačenosti po zaslonu (barem sa sadržajem iz stvarnog svijeta) i otpornosti na povremeni pomak u sivu boju koji se uvukao u jednu ili dvije snimke na LG CX ili LG GX modeli.

Najbolje od svega, ipak, A8 radi fantastičan posao u suočavanju sa "skoro crnim" sadržajem. Suptilni detalji u sjeni izgledaju obilno i prirodno, izbjegavajući šupljinu koju dobivate sa zaslonima koji ne mogu zadržati suptilne nijanse sive i tamne tonove boja. Također gotovo da nema mrljanja, šuštenja, blokiranja ili bljeskanja u tamnim područjima koji su mučili neke OLED televizore tijekom godina.

Utjecaj tolikog usavršavanja na 'poslovnom dijelu' izvedbe OLED slike ne može se precijeniti, pogotovo ako ste osoba koja voli gledati filmove u mračnim sobama. Međutim, to ne znači da A8 također ne mari za dodatnu dinamiku i snagu HDR-a. Prošireni raspon svjetla stvoren Sonyjevom tehnologijom pojačivača piksela u kombinaciji s iznimnom dubinom i kontrolom razine crne daje spektakularno intenzivne slike s HDR izvorima.

Jednako važno, A8 tako dobro kontrolira svjetlinu koja mu je dostupna da slika paletu boja i nijansi između svojih tamnih i svijetlih krajnosti zbog čega njegove slike izgledaju kao da rade s većom svjetlinom nego što zapravo su.

Kažem ovo jer A8 nije, objektivno, posebno svijetao. Na bijeloj HDR kutiji koja ispunjava 10% površine zaslona izmjerio sam samo vršni izlaz svjetla od 640 nita. To je prilično niže od broja koje smo sada navikli vidjeti kod konkurentskih OLED marki, uključujući LG.

Ali Sonyjeva obrada sada je toliko pronicljiva i učinkovita u kontroli načina na koji se svjetlo koristi da njegove HDR slike ne sada (za razliku od prethodnih Sony OLED generacija) obično izgledaju znatno dosadnije od konkurentskih OLED televizora.

S obzirom na to da kontrola razine svjetla i crne igra tako veliku ulogu u performansama boja na TV-u, nije iznenađenje otkriti da je A8 također prekrasan izvođač boja. Tonovi izgledaju bogato, iznimno suptilni u tonu i nijansi, ali također dosljedno iznimno prirodni. Čak i ako koristite postavku na relativno agresivnoj unaprijed postavljenoj slici, poboljšane zasićenosti još uvijek zadržavaju autentičnu "jezgru" i ravnotežu.

Finoća modela A8 s bojom, svjetlom i sjenčanjem također doprinosi prekrasnoj detaljnoj i teksturiranoj slici koja dobiva izvrsnu vrijednost od izvorne 4K rezolucije zaslona. Da budemo jasni, postoje 4K televizori oštrijeg izgleda. Posebno Samsung i Philips imaju tendenciju da briljiraju u tom području. Ali detalji kod modela A8 doimaju se prirodnim i čistim su rezultatom svih mnogo različitih elemenata kvalitete slike koji se spajaju, a ne samo rezultat velike oštrine ili obrade povećanja detalja.

Izuzetno profinjenom dojmu boja A8 pomaže i Sonyjeva Bitmapping obrada. Ovo čini dobar posao uklanjanja gotovo svih pruga sa nezgodnog HDR sadržaja kao što je sumrak ili kovitlanje magle.

Jasnoća također ostaje impresivno nepromijenjena kretanjem u okviru. Sve dok se držite jedne od njegovih krotijih postavki, obrada MotionFlow radi obično izvrsno posao smanjivanja podrhtavanja bez izazivanja neželjenih nuspojava ili da postupci izgledaju neprirodno tekućina. Nova opcija X-Motion Clarity također može biti vrlo učinkovita, sve dok izbjegavate preagresivnu postavku Max Clearness.

A8 je jednako profinjen s sub-4K SDR sadržajem kao i s 4K HDR. Povećane slike izgledaju gusto i autentično, opet s naglaskom na naturalizmu, a ne pretjeranoj oštrini. A Sonyjeva pretvorba SDR-a u HDR za mene je najbolja u poslu, nježno proširujući izvornik raspon boja i svjetla sadržaja bez gubitka ravnoteže slike ili udaljavanja previše od izvornika tonova.

Pokušavajući pronaći grešku slikama modela A8, njegov pristup HDR-u znači da, iako obično isporučuje HDR s više bolji nego što biste mogli očekivati ​​od zaslona od 640 nita, neki od najsvjetlijih HDR elemenata mogu izgubiti malo suptilnog sjenčanja detalj. Također, zaslon pomalo reflektira, što u kombinaciji s njegovom ograničenom svjetlinom znači da nije najbolja opcija za svijetle sobe s izravnim sunčevim svjetlom.

LG-evi OLED-ovi mogu biti svjetliji i zato su malo bolji za to, ali LCD televizori ostaju one vrste svjetline, pa je Samsung Q80T ili Samsung Q90T najbolji su 4K televizori za bogati HDR čak i kada ima puno ambijentalnog svjetla.

Nevjerojatna kvaliteta slike također čini još nesretnijim što se set ne može nositi s nekom vrstom višeg 4K okvira stope koje se nadamo vidjeti od nadolazećih konzola, budući da je ta kombinacija doista mogla proizvesti samo zapanjujuće realistične slike.

Iako potonja točka može natjerati igrače da zastanu i razmisle, ipak, kvaliteta slike Sony A8 ostaje, općenito, san AV entuzijasta.

Sony A8 recenzija

(Slika: Sony)

Sony A8 recenzija: kvaliteta zvuka

A8 inovativno audio rješenje korištenja samog zaslona kao glavnog zvučnika radi vrlo dobro. Pomaže zvuku da se probije naprijed u prostoriju, za početak, dajući mu više napada i neposrednosti. Također daje zvuku široku, otvorenu kvalitetu koju obično ne čujete s običnim TV zvučnicima.

Zvučna kulisa širi se na dobru udaljenost lijevo i desno kao i naprijed, a efekti postavljanja su postavljeni s impresivnom preciznošću unutar tog audio prostora. Vokali uvijek ostaju jasni i zaključani na zaslonu, a čak i pri velikim glasnoćama nema značajne grubosti ili izobličenja.

Podešavanja koja je Sony napravio za najnoviju verziju svoje tehnologije Acoustic Surface ubrizgavaju malo više basa nego što su to pružali i prethodni početni OLED modeli.

Zvuk može biti pomalo pristojan sa stvarno brutalnim trenucima zvučnog zapisa, efekti visine u Dolby Atmos miksevima imaju ograničen utjecaj, a postoje i televizori koji dublje potiskuju bas. Ali nekoliko televizora zvuči tako dosljedno zadovoljavajuće i involvirajuće.

Sony A8 recenzija

(Slika: Sony)

Sony A8 recenzija: dizajn i upotrebljivost

Budući da ne treba pronaći prostor za konvencionalne zvučnike, A8 može svijetu predstaviti vrlo minimalističko lice. Okvir s metalnim rubovima oko zaslona super je tanak, a u svom 'konvencionalnom' dizajnu nalazi se tako nisko na nogama radne površine da ih jedva primjećujete. Međutim, možete podesiti nožice tako da podignu zaslon nekoliko inča, dajući vam prostora za dodavanje zvučne trake ako krenete tim putem.

Kvaliteta izrade dotjeranih vanjskih rubova A8 također je izvrsna. Središnji dio stražnje strane je zdepast prema OLED standardima, ali iz svih kutova, osim iz najstrožih, set svijetu predstavlja impresivno monolitno lice.

Ovisnost A8 o Android TV-u za većinu njegovih pametnih značajki ne čini ga najlakšim televizorom za korištenje. Pristup preko cijelog zaslona Androidovog početnog zaslona znači da ne možete pregledavati sadržaj dok i dalje gledate televiziju, a sučelje djeluje pretrpano. Danas možete malo prilagoditi stvari, ali Android se još uvijek osjeća manje zainteresiran za prilagodbu potrebama različitih korisnika od većine konkurentskih pametnih platformi.

No, Sonyjev daljinski upravljač za 2020. puno je bolji od svojih prethodnika iz 2019., a ugrađena podrška za Google Chromecast i Google Assistant prepoznavanje glasa također je od pomoći.

Sony A8 recenzija

(Slika: Sony)

Sony A8 recenzija: presuda

S A8/A8H Sonyjeva OLED priča doista postaje zrela. Sonyjeva jedinstvena tehnologija Acoustic Surface nastavlja pružati impresivan zvuk, a iako možda još ima mjesta za poboljšanje na svjetlina sprijeda, način na koji A8 iskorištava Sonyjevu kvalitetu obrade s OLED-ovim samoosvjetljujućim privjescima rezultira slikama koje često oduzimaju dah daleko.

Tamo gdje ima mane, one su situacijske, a ne temeljne mane: neki će ljudi željeti svjetliji TV kako bi se borio protiv sunčeve svjetlosti bolje, neki će htjeti punu podršku za igraće značajke PS5 i sljedećeg Xboxa, a neki će možda htjeti elegantniji pametni TV sustav s Apple TV-om podrška.

Ali ako ništa od toga ne zvuči kao da bi predstavljalo problem, onda je Sony A8 jednostavno briljantan, pogotovo zbog niže cijene po kojoj ga sada možete pronaći.

Sony A8 recenzija: također uzmite u obzir

Velika konkurencija je LG CX OLED 4K TV, koji je dostupan u istoj veličini od 55 inča i 65 inča kao i A8/A8H, ali dolazi i u manjoj veličini od 48 inča (prvi OLED ove veličine) i velikom modelu od 77 inča. Svjetliji je od Sony A8, ima sve otmjene značajke igranja i povezivanja i ima ljepšu postavku pametnog TV-a. Međutim, dok LG CX nudi uistinu fantastičnu kvalitetu slike, Sony ima samo dodatnu spretnost za filmove u idealnom slabom svjetlu.

Ako vam se čini da je cijena previsoka, razmislite o LG C9 koji je još uvijek u prodaji, a koji je prošlogodišnja verzija CX-a. Glavna razlika u odnosu na ovogodišnji model je njegova obrada, koja je i dalje jako jaka – the stvarni OLED panel jednako je dobar, a još uvijek ima sve one izvrsne značajke igranja i pametni TV sustav. Ali sada je to iznimno niska cijena u usporedbi s ovogodišnjim OLED-ima. Pročitajte naš cijeli LG C9 recenzija za sve detalje.

The Samsung Q90T je QLED TV najbliži Sony A8 po cijeni trenutno (bio je znatno skuplji, ali mu je cijena brzo snižena nakon lansiranja) i nudi veliko povećanje svjetline u odnosu na A8, zajedno s velikom HDR snagom po kojoj je QLED poznat za. Koristi lokalizirano zatamnjenje svog pozadinskog osvjetljenja kako bi se suprotstavio OLED-u za kontrolu duboke crne, iako je OLED još uvijek superioran i precizniji u konačnici, čak iako je razlika sada mala. Samsungov pametni TV sustav je odličan, kao i njegova obrada (iako je Sony neznatno bolji na tom planu). Ako želite svijetlu LCD alternativu A8, ovo je televizor koji trebate dobiti.

The Samsung Q80T je model manji od toga, i opet je jaka opcija za one koji žele potrošiti malo manje. Malo je manje svijetao od Q90T (iako je još uvijek svjetliji od A8), s manjom preciznošću u lokalnom zatamnjenju pozadinsko osvjetljenje, ali za svoju novu sniženu cijenu, to je zadivljujući vizualni izvođač za novac (i, opet, više prilagođen igricama).

KATEGORIJE

Televizija

John Archer testira televizore i AV opremu više od 25 godina, nakon što je radio na časopisu Home Cinema Choice. On je suradnik Forbesa, TechRadara, Trusted Reviews, Wireda i mnogih drugih mjesta – ako ste posjedovali TV u zadnjih nekoliko desetljeća, John ga je vjerojatno negdje recenzirao. Vidio je toliko vrućih novih tehnologija kako dolaze i odlaze, poput suza na kiši.

T3 je dio Future US Inc, međunarodne medijske grupe i vodećeg digitalnog izdavača. Posjetite našu korporativnu stranicu

© Future US, Inc. Cijeli 7. kat, 130 West 42nd Street New York, NY 10036