JBL Quantum One anmeldelse: et spillhodesett av topp kvalitet fullpakket med funksjoner

T3-dommen

Med JBL Quantum One-hodetelefonene får du en imponerende, om enn ikke perfekt spilllydopplevelse: hodesettet kommer fullpakket med nyttige funksjoner, tilbyr høykvalitetslyd, og vil fungere med et bredt utvalg av datamaskiner, konsoller og mobile enheter også.

Hvorfor du kan stole på T3 Våre ekspertvurderinger bruker timer på å teste og sammenligne produkter og tjenester, slik at du kan velge det beste for deg. Finn ut mer om hvordan vi tester.

Få T3-nyhetsbrevet!

Alle de beste funksjonene, nyhetene, tipsene og gode tilbudene for å hjelpe deg med å leve et bedre liv gjennom teknologi

Takk for at du registrerte deg for T3. Du vil snart motta en bekreftelses-e-post.

Det var et problem. Oppdater siden og prøv igjen.

Ved å sende inn informasjonen din godtar du Betingelser og vilkår og Personvernerklæring og er 16 år eller eldre.

JBL Quantum One er et kraftig spillhodesett optimert for Windows-PCer, men også (takket være 3,5 mm kablede hodetelefoner) kabel) kompatibel med omtrent alle andre enheter der ute også - Mac-er, Xbox-er, PlayStation-er, brytere, telefoner og VR headset.

Dette paret hodetelefoner er veldig oppe i premium-enden av markedet, med aktiv støyreduksjon, høykvalitets 50 mm drivere, og det JBL kaller QuantumSphere 360: oppslukende surroundlyd som tar sikte på å sette deg midt i spillingen handling.

• Alle beste spillhodesett sammen i en liste
  • Vi kan peke deg mot beste spillmus

Det er flaggskipet hodesettet i JBL-linjen (sjekk ut noen av de andre alternativene fra samme merke for et billigere alternativ eller to), og hvis du leter etter den beste spilllydopplevelsen på Windows for øyeblikket, så er det absolutt verdt det med tanke på.

I vår JBL Quantum One-anmeldelse vil vi skissere nøyaktig hva du kan forvente av hodesettet, og dekker alt fra lydkvalitet og oppsett, til design og følelse av hodetelefonene. Du kan deretter ta en informert beslutning om å foreta et kjøp.

JBL Quantum One anmeldelse: design og oppsett

Bilde 1 av 2

JBL Quantum One
(Bildekreditt: Future)
JBL Quantum One
(Bildekreditt: Future)

JBL Quantum One gaming headset scorer definitivt høyt når det gjelder design og estetikk: det føles virkelig godt satt sammen, med myke og komfortable øreputer, en polstret hodestropp og robust svart plast som forbinder alt sammen. Selv ned til den stoffkledde kablingen er dette hodetelefoner som imponerer når det kommer til hvordan de ser ut.

Volum- og mikrofonkontroller er lett tilgjengelige på siden av boksene, og du har mulighet for USB- og 3,5 mm-tilkoblinger til uansett hvilken enhet du bruker med JBL Quantum One. Gå for USB-alternativet, og det er en mikserskive vedlagt, som igjen er godt designet. Mikrofonen er avtakbar, så hvis du ikke trenger å chatte med resten av spillgruppen din, kan du holde den av og unna.

Vi hadde ingen klager i det hele tatt med komforten og følelsen til JBL Quantum One-hodetelefonene heller. Ørene våre føltes godt dempet og beskyttet, trygt innelukket i en lomme med høykvalitetslyd, og vi la ikke merke til noen form for ubehag selv etter et par timers bruk av headsettet. Å justere passformen til hodetelefonene ved hjelp av toppbåndet er også enkelt.

Hvis du kobler til via USB til Windows, kan du også justere RGB-belysningen på øreklokkene rundt JBL-logoen – velg fra en av de medfølgende forhåndsinnstillingene eller ha det gøy med å lage din egen. Du kommer selvfølgelig ikke til å legge merke til disse effektene mens du har på deg hodesettet, men de er en fin prikken over i-en på det som er et veldig sterkt par hodetelefoner fra et designsynspunkt.

• Plukk opp en av beste spilltelefoner penger kan kjøpes

JBL Quantum One anmeldelse: funksjoner og lyd

JBL Quantum One

(Bildekreditt: Future)

Alle aspekter av lyden som kommer gjennom JBL Quantum One-hodetelefonene er imponerende: stille lyder er klare, dype lyder er kraftfulle og diskantlyder er skarpe. Det er flott for filmer og musikk så vel som spill, og totalt sett er det definitivt der oppe med de beste spillhodesettene vi har hadde klemt seg rundt ørene våre når det gjelder lydkvalitet – selv når volumet øker, er de minste lyddetaljene beholdes. Lyden kanalisert gjennom mikrofonen er også skarp og klar.

I tillegg til den medfølgende 3,5 mm hodetelefonkabelen, kommer JBL Quantum One også med et USB-miksertilbehør. Det fungerer bare med Windows, men det lar deg raskt justere balansen mellom talechat og annen lyd – det er stilig og solid konstruert, og det er et nyttig alternativ å ha. Hvis du holder deg til standard hodetelefonkabel, får du innebygde volumkontroller og en mikrofondempingsbryter i stedet.

Hvis du bruker hodesettet med Windows, får du et vell av konfigurasjonsalternativer å velge mellom. Via en rask oppsettprosess der prøvelyder spilles av til venstre og høyre øre, kan du aktivere den skreddersydde QuantumSphere 360-funksjonen for oppslukende 360-graders lyd. Det er også DTS-hodetelefoner: X 2.0-surroundlyd hvis du foretrekker det, i tillegg til et ekstra skreddersydd hode sporing fra JBL som prøver å finne ut hvor hodet peker og deretter justerer lydsignalene tilsvarende.

Disse funksjonene fungerte bra i det hele tatt, selv om de ikke er perfekte – tenk på dem som kule ekstrautstyr å ha i stedet for noe som kommer til å forvandle spillopplevelsen din. Det samme kan sies om den aktive støydempingen, som definitivt har en innvirkning, men ikke er feilfri. Du trenger USB-tilkoblingen for disse funksjonene, så ha det i bakhodet når du skal finne ut hvordan du bruker headsettet.

• Sjekk ut beste spillestoler på markedet akkurat nå

JBL Quantum One anmeldelse: pris og dom

JBL Quantum One

(Bildekreditt: JBL)

JBL Quantum One-headsettet er en kostbar bit av spillutstyr, men vi synes utgiftene er berettigede: du får en hel rekke funksjoner å leke med (spesielt på Windows), får du to tilkoblingstyper å velge mellom, og du kan bruke hodetelefonene med omtrent alle enheter der ute, fra Xbox til smarttelefon. Headsettet har mye for seg, med andre ord.

Hodetelefonene imponerer med en gang du tar dem ut av esken, med et stilig utseende og en velbygd, førsteklasses følelse. Selv de mindre detaljene som 3,5 mm lydpluggene ser bra ut. Kvaliteten strekker seg til hodesettets komfort også, og vi tror ikke du kommer til å ha noen problemer bruke JBL Quantum One over en lengre periode takket være kvaliteten på passformen og materialene brukt.

Når det gjelder den aller viktigste lydkvaliteten, gjør headsettet seg veldig bra her også. Det er rimelig å si at de ekstra funksjonene som støyreduksjon og surroundlyd ikke er best i klassen, men de utgjør fortsatt en forskjell, og når det gjelder generell lydytelse og troskap, er hodetelefonene vanskelige slå.

Ta alt dette i betraktning, og JBL Quantum One er definitivt et av de beste spillhodesettene på markedet akkurat nå, selv om det ikke er helt perfekt (og det er den kostnaden å vurdere også). Sett dette absolutt nær toppen av listen din hvis du er på jakt etter et nytt spillhodesett, spesielt hvis du er en Windows PC-spiller og du vil dra nytte av de ekstra funksjonene som er aktivert av den medfølgende JBL programvare.

• Vår liste over beste gaming bærbare datamaskiner tilgjengelig for kjøp

KATEGORIER

Lyd

Dave har over 20 års erfaring i tech-journalistikkindustrien, og dekker maskinvare og programvare på tvers av mobil, databehandling, smarthjem, hjemmeunderholdning, wearables, spill og nettet – du kan finne forfatterskapet hans på nettet, på trykk og til og med i en og annen vitenskapelig artikkel, på tvers av store teknologititler som T3, TechRadar, Gizmodo og Kablet. Utenom jobben liker han lange turer på landsbygda, gå på ski ned fjell, se fotballkamper (så lenge laget vinner) og følge med på de siste filmene.

T3 er en del av Future plc, et internasjonalt mediekonsern og ledende digital utgiver. Besøk vår bedriftsside

© Future Publishing Limited Quay House, The Ambury Bath BA1 1UA Alle rettigheter reservert. England og Wales selskapsregistreringsnummer 2008885.